Перейти к публикации
4ebotarev

Кто ставил себе шлз на дизель с мех ТНВД

    Рекомендованные сообщения

    • Откуда: Кемерово
    • Машина: TLC80
    13 часов назад, Obrokoff сказал:

    В районе 15 на ХХ  и до 20 на оборотах.

    Принципиально, неверно. Все с точностью до наоборот. Только на хх шлз в выхлопе покажет около 70.

     

    Поделиться сообщением


    Ссылка на сообщение
    Поделиться на других сайтах
    • Откуда: Вологда
    • Машина: TLC-80 VX 1HD-T A442F
    29.06.2019 в 10:57, FinnD сказал:

    Только на хх шлз в выхлопе покажет около 70.

     

    В этом у инновейта преимущество. он умеет показывать AFR до 99.9 на дизеле

     

    image.png.33ed75f5f1a388a80061c600d0130716.png

    Поделиться сообщением


    Ссылка на сообщение
    Поделиться на других сайтах
    • Откуда: Вологда
    • Машина: TLC-80 VX 1HD-T A442F

    Когда выбирал ШДК на 1HDT, то писал даже в VEMS. Вот переписка с ними:

     

    On 12/16/18 6:00 PM, Stanislav wrote:

    Hello. I'd like to buy EAW-52 Round WBO2 & EGT Gauge. I've got land cruiser 80 with old 4,2 turbodiesel and i want to see AFR on gauge from 99 or even 200 up to 10 to make tuning for my fuel pump. Is it possible to see this AFR range? thanks for the answer

     

     

    Hi Stanislav,

    Display of ANY lean mixture is supported, even free air. Read below.

    We do NOT have direct experience with diesel engines ( LSU4.9 or any other).

    The lambda should be possible to display even if lean (with LSU4.2  lambda>1.6 was tested with boosted gas powerplant engines, not with LSU4.9 although cannot see any reason why it would not work ), and the life expectancy is most likely as Bosch suggests (but often it states that it should be determined by experiment for the exact placement, application).

    PWM control based on lambda is also supported (see "boostcontrol menu" ), although it is mostly for gas engine powerplant applications.

    In lambda mode display is supported upto __infinitely lean__ = 20.95% O2 free air, just showing O2 % above appr 4% (note: at some point above 4.0 the lambda and O2% value are numerically the same).

    (in the inferior AFR mode, display is/might be  limited to normal sparkignition engine operation lambda, and not showing O2% values).

    So use lambda mode, and measure and display upto free air (which is as lean as possible, infinitely lean).

    " *14.5 " AFR mode: forget it (does not make any sense in any case anyway, but especially forget if it is intended to display lean mixture).

    Please note that diesel engines might emit particulates that might adversely effect life expectancy of the sensor (it might depend on lot of factors, including sensor placement, and in general, would have to be determined for the exact application).

    Please read the VEMS round related VemsTune help :
    http://vems.hu/vt/help/round/round_display_settings.html
    Most notably
    AFR for Lambda 1: Afr multiplier. (eg. 147 for 14.7). note: AFR instead of lambda is bad practice (even if widely followed)

    In lambda mode, Lambda 0.6 - 4  can be displayed. Above lambda  ~4,  O2 % is displayed, upto appr 21% O2 (infinite lambda). This is NOT shown when AFR multiplier is used (>100) which is bad practice anyway (even if widely followed).

     

    I hope that helps,

    regards,

       Marcell

     

     

    Поделиться сообщением


    Ссылка на сообщение
    Поделиться на других сайтах
    • Откуда: Брест
    • Машина: ТЛ80VX 4,2 1HDT "+2", "33" ECONOLINE XL89г - ждет своей участи
    05.07.2019 в 20:49, Good_Vin сказал:

    Когда выбирал ШДК на 1HDT, то писал даже в VEMS. Вот переписка с ними:

     

    On 12/16/18 6:00 PM, Stanislav wrote:

    Hello. I'd like to buy EAW-52 Round WBO2 & EGT Gauge. I've got land cruiser 80 with old 4,2 turbodiesel and i want to see AFR on gauge from 99 or even 200 up to 10 to make tuning for my fuel pump. Is it possible to see this AFR range? thanks for the answer

     

     

    Hi Stanislav,

    Display of ANY lean mixture is supported, even free air. Read below.

    We do NOT have direct experience with diesel engines ( LSU4.9 or any other).

    The lambda should be possible to display even if lean (with LSU4.2  lambda>1.6 was tested with boosted gas powerplant engines, not with LSU4.9 although cannot see any reason why it would not work ), and the life expectancy is most likely as Bosch suggests (but often it states that it should be determined by experiment for the exact placement, application).

    PWM control based on lambda is also supported (see "boostcontrol menu" ), although it is mostly for gas engine powerplant applications.

    In lambda mode display is supported upto __infinitely lean__ = 20.95% O2 free air, just showing O2 % above appr 4% (note: at some point above 4.0 the lambda and O2% value are numerically the same).

    (in the inferior AFR mode, display is/might be  limited to normal sparkignition engine operation lambda, and not showing O2% values).

    So use lambda mode, and measure and display upto free air (which is as lean as possible, infinitely lean).

    " *14.5 " AFR mode: forget it (does not make any sense in any case anyway, but especially forget if it is intended to display lean mixture).

    Please note that diesel engines might emit particulates that might adversely effect life expectancy of the sensor (it might depend on lot of factors, including sensor placement, and in general, would have to be determined for the exact application).

    Please read the VEMS round related VemsTune help :
    http://vems.hu/vt/help/round/round_display_settings.html
    Most notably
    AFR for Lambda 1: Afr multiplier. (eg. 147 for 14.7). note: AFR instead of lambda is bad practice (even if widely followed)

    In lambda mode, Lambda 0.6 - 4  can be displayed. Above lambda  ~4,  O2 % is displayed, upto appr 21% O2 (infinite lambda). This is NOT shown when AFR multiplier is used (>100) which is bad practice anyway (even if widely followed).

     

    I hope that helps,

    regards,

       Marcell

     

     

    И чем по итогу переписка закончилась? 

    27.06.2019 в 12:42, 4ebotarev сказал:

    Приветствую всех! Хочу поставить себе ШЛЗ X-Series AEM 30-0300 LSU 4.9

    На HDFT,  EGT уже стоит, датчик буста стоит, Без компа будет работать? и вообще как  подключать настраивать, какие подводные камни? Поделитесь опытом. Заранее всем спасибо!

    Датчик буста электронный? Можно слегка надуть? 

    Поделиться сообщением


    Ссылка на сообщение
    Поделиться на других сайтах
    • Откуда: Вологда
    • Машина: TLC-80 VX 1HD-T A442F
    10.07.2020 в 22:12, Rusland75 сказал:

    И чем по итогу переписка закончилась? 

    купил innovate mtx-l plus

    Поделиться сообщением


    Ссылка на сообщение
    Поделиться на других сайтах

    Создайте аккаунт или войдите в него для комментирования

    Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

    Создать аккаунт

    Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!

    Зарегистрировать аккаунт

    Войти

    Уже зарегистрированы? Войдите здесь.

    Войти сейчас

    • Сейчас на странице   0 пользователей

      Нет пользователей, просматривающих эту страницу.


    Change privacy settings
    ×

    Важная информация

    Чтобы сделать этот веб-сайт лучше, мы разместили cookies на вашем устройстве. Вы можете изменить свои настройки cookies, в противном случае мы будем считать, что вы согласны с этим.