Перейти к публикации

    Рекомендованные сообщения

    • Откуда: Москва
    • Машина: TLC 105 ISB6.7 / TLC 71 KZTE/ TLC 72 KZT / TLC 70 KZT / VW Touareg 3.0

    Я готов даже 2а buzz.gif

    Поделиться сообщением


    Ссылка на сообщение
    Поделиться на других сайтах
    • Откуда: Россия
    • Машина: Тойота

    Доброе время суток!

    Сколько будут стоить Luminator Metal Fog (Противотуманный свет)?

    И как он будет светить, нужен в дополнение для ближнего освещения (не хватает)

    Хотелось бы увидеть их по тестам, но их не оказалось.

    Тут все запали на Ultra Beam FF H9, может они будут лучше в данной ситуации Luminator Metal Fog (Противотуманный свет)?

    Поделиться сообщением


    Ссылка на сообщение
    Поделиться на других сайтах
    • Откуда: Москва
    • Машина: TLC 105 ISB6.7 / TLC 71 KZTE/ TLC 72 KZT / TLC 70 KZT / VW Touareg 3.0

    Привет.

    1. Luminator Metal Fog работает только в туман или снег. Как и положено противотуманке формирует очень тонкий но широкий луч

    2. Для поддержания ближнего действительно хороша H9

    3. Какие у тебя фары на 80ке?

    4. Приезжай сам посмотришь, как че светит

    Поделиться сообщением


    Ссылка на сообщение
    Поделиться на других сайтах
    • Откуда: Москва
    • Машина: TLC 120 4.0

    Добрый день...

    А сегодня магазин работает? Хотел подъехать за Ultra Beam FF H9...

    Поделиться сообщением


    Ссылка на сообщение
    Поделиться на других сайтах
    • Откуда: Москва
    • Машина: TLC 105 ISB6.7 / TLC 71 KZTE/ TLC 72 KZT / TLC 70 KZT / VW Touareg 3.0

    Неаа, только установка

    Поделиться сообщением


    Ссылка на сообщение
    Поделиться на других сайтах
    • Откуда: Россия
    • Машина: Тойота

    Не выдержали, купили Luminator Metal Fog (Противотуманный свет), сравнили с дальним, дальний не понравился.

    Уже поставили, ждем темноты, для окончательной регулировки.

    Поделиться сообщением


    Ссылка на сообщение
    Поделиться на других сайтах
    • Откуда: Москва
    • Машина: TLC 105 ISB6.7 / TLC 71 KZTE/ TLC 72 KZT / TLC 70 KZT / VW Touareg 3.0

    .....дальний не понравился

    Поясни

    Поделиться сообщением


    Ссылка на сообщение
    Поделиться на других сайтах
    • Откуда: Россия
    • Машина: Тойота

    Поясняю...

    Для усиления ближнего света, дальний не совсем правильный выбор.

    Дальний концентрирует весь пучок света в определенной 1-ой точке, где образовываются темные пятна (неравномерная заливка светом дорожного полотна) и плохо освещаются границы обочины.

    А противотуманный свет дает ровную, яркую световую полосу, которую настроили за дальней границей освещения ближнего света, что дает очень хороший обзор дорожного полотна с таким освещением.

    Могу выложить пару фото с примером...

    Поделиться сообщением


    Ссылка на сообщение
    Поделиться на других сайтах
    • Откуда: Москва
    • Машина: TLC 105 ISB6.7 / TLC 71 KZTE/ TLC 72 KZT / TLC 70 KZT / VW Touareg 3.0

    ok давай.

    Только одно НО

    ...которую настроили за дальней границей освещения ближнего света

    При такой настройке возможно ослепление встречных

    Поделиться сообщением


    Ссылка на сообщение
    Поделиться на других сайтах
    • Откуда: Москва
    • Машина: TLC 105 ISB6.7 / TLC 71 KZTE/ TLC 72 KZT / TLC 70 KZT / VW Touareg 3.0

    biggrin.gif Хм, а зачем фары то фоткать??? Нужен пучек.

    Вот H9

    post-524-1177313342_thumb.jpg

    Поделиться сообщением


    Ссылка на сообщение
    Поделиться на других сайтах
    • Откуда: Россия
    • Машина: Тойота

    Сын у меня все за красотой гонится, а мы все делаем как положено.

    Ближний

    post-1110-1177321080_thumb.jpg

    Поделиться сообщением


    Ссылка на сообщение
    Поделиться на других сайтах
    • Откуда: Россия
    • Машина: Тойота

    Ближний+п\т

    post-1110-1177321149_thumb.jpg

    Поделиться сообщением


    Ссылка на сообщение
    Поделиться на других сайтах
    • Откуда: Россия
    • Машина: Тойота

    Ближний+п\т+ дальний.

    post-1110-1177321199_thumb.jpg

    Поделиться сообщением


    Ссылка на сообщение
    Поделиться на других сайтах
    • Откуда: Россия
    • Машина: Тойота

    На фото плохо видно, но помогают конкретно, да и полной темноты рядом не было.

    Поделиться сообщением


    Ссылка на сообщение
    Поделиться на других сайтах
    • Откуда: Москва
    • Машина: TLC 120 4.0

    Хы... Пост исчез blink.gif

    Кстати если обратили внимание то п/т шуруют аж до обочины =)

    А то что плохо видно, то ты зря ТоМаТег =) По-мойму все очень даже хорошо видно.

    А по-поводу Н9... Я чето непойму... Такое ощущение что вы штатные фары тряпочками закрыли mellow.gif

    Поделиться сообщением


    Ссылка на сообщение
    Поделиться на других сайтах
    • Откуда: Москва
    • Машина: TLC 120 4.0

    Странные полосы на асфальте? Грязь или тряпочки... huh.gif

    post-3821-1177352021_thumb.jpg

    Поделиться сообщением


    Ссылка на сообщение
    Поделиться на других сайтах
    • Откуда: Москва
    • Машина: TLC 105 ISB6.7 / TLC 71 KZTE/ TLC 72 KZT / TLC 70 KZT / VW Touareg 3.0

    Эх... ребяты.. я ж говорю приезжайте.............и все своими глазами.....

    А те фары что на фото это НОВЫЙ валео. Вот так вот!

    Хотя для 70ок есть хелла

    http://off-road-light.ru/index.php?page=sh...uemart&Itemid=2

    Поделиться сообщением


    Ссылка на сообщение
    Поделиться на других сайтах
    • Откуда: Москва
    • Машина: TLC 105 ISB6.7 / TLC 71 KZTE/ TLC 72 KZT / TLC 70 KZT / VW Touareg 3.0

    Hella обещает скорый выход светодиодных фар.

    LEDs in headlamps offer high differentiation potential for automakers

    Light color even closer to daylight - Strong increase in LED signal functions in headlamps - In future, it will be possible to implement intelligent lighting functions without mechanisms

    Article of 22.03.2007

    Lippstadt, March 2007. These days, LEDs (light emitting diodes) are used as light sources at the vehicle rear and, increasingly, also at the vehicle front, for signal functions. In the coming years, this trend will grow considerably. The first full-LED headlamps, which will generate low beam and high beam, will be on the market in 2007 and 2008. They open up new, far-reaching styling options and therefore great differentiation potential for automakers. At Hella, the next LED headlamp generation is already being developed: from about 2012, freely-addressable LED arrays (assemblies) will make new, active lighting functions possible.

    Extremely long service life (up to 10,000 hours), a high level of reliability, low package space, rapid switch-on behavior and, depending on the function, up to 80 percent less power consumption: these advantages have now secured LEDs a firm position on the vehicle rear. Consistently, these advantages are being used especially in the case of central high mounted stop lamps, but also more and more in combination rear lamps. For at least six years, LEDs have been offered which generate white light. The first applications in the front-end area are the position light and daytime running light. The rapid development of their performance now makes them usable for low beam and high beam as well.

    In relation to this, the light color of the white LEDs (color temperature approx. 5,500 kelvin) approaches that of daylight (approx. 6,000 kelvin) considerably more than xenon light (approx. 4,000 kelvin). This fits in with what humans are used to seeing. Car drivers do not tire as quickly and are more relaxed when driving. In addition, the white LEDs are also a convincing choice thanks to their fast response time, and it is possible to cover two functions (such as position light and daytime running light) using a single light source. Their luminous efficiency is increasing rapidly: while today it is over 40 lm/W, there are already prototypes in research institutes with approximately 130 lm/W (in comparison with xenon light: approx. 90 lm/W, halogen light 20 lm/W).

    LED headlamps have a modular design

    As high luminous power is required for low beam and high beam, Hella chooses multi-chip LEDs for the LED headlamp. Special chip arrangements and housing geometries make it possible to generate the cut-off line without additional mechanical shading. This allows compact headlamp systems to be realized. The light distribution is designed in an almost modular manner:

    A symmetrical basic light distribution with large dispersion provides homogeneous illumination of the close range in front of the vehicle.

    In the central area close to the cut-off line, a field with high illuminance overlaps this basic light distribution and generates the range of the low beam on the left-hand side of the road (oncoming traffic).

    The long-range asymmetrical "light finger" on the right-hand side of the road provides the necessary long-range orientation for the driver.

    The addition of further optical modules makes it possible to realize AFS lighting functions, such as town, country, motorway and adverse weather light. Triggering takes place by means of electronic control units which then switch on or switch off further light sources according to the current driving situation.

    The different light distributions are generated by means of different optical modules that are matched to each other. Variation possibilities with regard to the arrangement and number of the modules open up new, far-reaching styling options and therefore great potential for differentiation for automakers.

    LED low beam is close to the xenon values

    Thus, the full-LED headlamp prototype from Hella has been realized in an Opel Signum using different transmissive optical elements. Six optical units generate the low beam. Three further units are added for the high beam, a special module is sufficient for the cornering light. Daytime running light/position light and direction indicator with LEDs complete the full LED headlamp, which, in the case of low beam, is already very close to the xenon values. With reference to the number of LEDs and their performance, these and other prototypes are designed in such a way that luminous power similar to a xenon headlamp can be achieved in 2008. With regard to this, the Hella lighting specialists take into consideration the continuously increasing performance of white LEDs which is to be expected by then.

    Hella is working with LED arrays (assemblies) as light sources for future headlamps. They consist of several individually-addressable LED chips which are arranged in accordance with a predefined pattern onto a carrier substrate. The individual chips are triggered by means of pulse-width modulation. This allows, on the one hand, the switching-on and switching-off of individual LED chips and therefore the generation of different cut-off line geometries, on the other hand, it also allows an intensity modulation in the light distribution. In addition to the implementation of AFS lighting functions without mechanisms, LED arrays make possible, in conjunction with forward-looking vehicle sensor technology and intelligent triggering electronics, the realization of active lighting functions such as marker light or glare-free high beam.

    Approval situation for LEDs in headlamps:

    In the USA, headlamps with LEDs for the main lighting functions are already permitted according to the SAE standards valid there. In Europe, or in the scope of application of the ECE regulations, corresponding approval can be expected by 2008. Signal functions in the headlamp (direction indicator, side marker light, position light and daytime running light, as well as cornering light) with LEDs are today permitted both in the ECE and SAE scope of application.

    post-524-1181298901_thumb.jpg

    post-524-1181298908_thumb.jpg

    post-524-1181298914_thumb.jpg

    post-524-1181298919_thumb.jpg

    Поделиться сообщением


    Ссылка на сообщение
    Поделиться на других сайтах
    • Откуда: Москва
    • Машина: LX-450, 1FZ-FE, ГБО, 35АТ

    То G-class: Андрей, я исправился smile.gif

    post-1023-1183114203_thumb.jpg

    Поделиться сообщением


    Ссылка на сообщение
    Поделиться на других сайтах
    • Откуда: Волгоград-Ужгород
    • Машина: 130-4Ranner 22R

    Жутко хочется поменять штатные фары (рассыпаются) и поставить биксенон на Раннер 94 г.в. можете что нибудь предложить?

    Поделиться сообщением


    Ссылка на сообщение
    Поделиться на других сайтах
    Внимание! Мошенники через WhatsApp представляются продавцами и пересылают свои реквизиты! Советуем согласовывать все только через личные сообщения на форуме!

    Гость
    Эта тема закрыта для публикации сообщений.

    • Сейчас на странице   0 пользователей

      Нет пользователей, просматривающих эту страницу.


    Change privacy settings
    ×

    Важная информация

    Чтобы сделать этот веб-сайт лучше, мы разместили cookies на вашем устройстве. Вы можете изменить свои настройки cookies, в противном случае мы будем считать, что вы согласны с этим.